Yn memoriam – Jochum Rijpma
Hy makke yn groep 8 de kar foar ús skoalle, it AMS. Dit, wylst syn susters nei in oare skoalle gien binne. Yn klas 1 en 2 kaam Jochum by menear Van der Kooij yn de klasse. In drokke klasse. Hy liet him de kop net gek meitsje en die syn eigen ding. Klasgenoaten besochten Jochum wolris wat út de tinte te lokjen, mar hy wie altyd ree de oaren te helpen at se eat net snapten. Dêr lei Jochum syn kréft : oaren helpe!
Yn klas 3 kaam er by menear De Hoop yn de mentorklasse.Dizze seach him as yn freonlike jonge: altyd as earste yn it lokaal en graach in praatsje meitsje. Mei de fakken as wiskunde en natuurkunde wie hy yn syn elemint en ek hjir altyd ree de oaren wat út te lizzen. Nederlânsk en Ingelsk leinen him wat minder, mar mei ynset en de bealch der foar, slagge it him hjir ek goeie sifers te heljen. De sport lei him tige, mei de heechste sifers foar LO1 en LO2. Jochum wie in man fan de wráld mei de heechste sifers foar maatskippylear. De staazje ferûn poerbest, Ydema wie wakker wiis mei him. Dochs hat er de kar makke dat de metaaldraaierij net syn takomst wêze soe. En dochs ûnwis, wêrom sa’n twifel oft hy it eksamen wol helje soe?
Menear Van der Weit waard yn klas 4 syn mentor, wiskundedosint en PWS-begelieder. Op in tropyske dei sette de PWS-groep ôf nei Tresoar om ynformaasje te sykjen nei Grutte Pier. Dizze ferneamde Fries blykte sels yn it stambeam fan Jochum foar te kommen. De ferbiening fan de skiednis en it technykprofyl waard troch Jochum, Luca en Wietse fûn by it swurd fan Grutte Pier. Jimme PWS-begelieder hy der gjin wurk fan en alles waard rom op tiid ynlevere. Ek by godstsjinst hie hy de saken goed foar elkoar. In wurkstik moast op 1 febrewaarje ynlevere wurde. Jochum, Niek en Luca hienen dit foar de Kryst al klear en it waard fuort beoardield mei in ‘GOED’!.
Wa hie ea tinke kinnen dat dit dyn lêste score wurde soe.
Jochum, we hienen dy de wrâld en de wrâld sa’n sosjale en leave jongen, as dy, sa gund!
In memoriam – Jochum Rijpma
In groep 8 maakte Jochum de keus voor onze school, het AMS. Dit terwijl zijn zussen naar een andere school gegaan zijn. In klas 1 en 2 kwam Jochum bij meneer Van der Kooij in de klas. Een drukke klas. Hij liet zich het hoofd niet gek maken en deed zijn eigen ding. Klasgenoten probeerden Jochum wel eens uit de tent te lokken, maar hij was altijd bereid de anderen te helpen als ze iets niet begrepen. Daar lag Jochum zijn kracht : anderen helpen!
In klas 3 kwam Jochum bij meneer De Hoop in de mentorklas. Hij zag Jochum als een vriendelijke jongen: altijd als eerste in het lokaal en graag een praatje maken. Met vakken als wiskunde en natuurkunde was hij in zijn element en ook hier altijd bereid de anderen wat uit te leggen. Nederlands en Engels lagen hem wat minder, maar met inzet en hard werken, slaagde hij er in ook hiervoor goede cijfers te behalen. Sport lag hem zeer, met de hoogste cijfers voor LO1 en LO2. Jochum was een man van de wereld met ook de beste resultaten voor maatschappijleer. De stage verliep heel goed, Ydema was bijzonder blij met Jochum. Toch heeft hij de keuze gemaakt dat de metaaldraaierij niet zijn toekomst zou zijn. En toch onzeker, waarom zo'n twijfel of hij het examen wel halen zou?’
Meneer Van der Weit werd in klas 4 zijn mentor, wiskundedocent en PWS-begeleider. Op een tropische dag ging de PWS-groep naar Tresoar om informatie te zoeken over Grutte Pier. Deze beroemde Fries bleek zelfs in de stamboom van Jochum voor te komen. De verbinding tussen geschiedenis en het techniekprofiel werd door Jochum, Luca en Wietse gevonden door het zwaard van Grutte Pier. Jullie PWS-begeleider had er geen werk van, alles werd ruim op tijd ingeleverd. Ook bij godsdienst had Jochum de zaken goed voor elkaar. Een werkstuk, wat op 1 februari ingeleverd moest worden, hadden Jochum, Niek en Luca hadden dit voor de Kerst al klaar en het werd direct beoordeeld met een ‘GOED’!.
Wie had ooit kunnen denken dat dit jouw laatste score zou worden.
Jochum, we hadden jou de wereld en de wereld zo’n sociale en lieve jongen, als jou, zo gegund!